Spoštovani bralci in bralke Naravoslovne solnice!
Pred dnevi sem se udeležila predavanja dr. Gregorja Torkarja z naslovom Nevidni vzorci narave: opazovanje narave kot veščina. Najbolj mi je po predavanju v glavi odmevalo dvoje in to želim prenesti v prakso: spodbujanje opazovanja in izvedba ur naravoslovja v naravi. Za začetek sem to preizkusila na svojem sprehodu z vnukom.
Sprehajala sva se po čudovitih jesenskih poteh v okolici mojega domačega kraja. Vnuka sem opozorila na čudovite jesenske barve listov. Vprašal me je: »Kam pa gre zelena barva?« Seveda sem, kot bi najbrž vsaka učiteljica, z veseljem in navdušenjem začela odgovarjati na njegovo vprašanje. Vnuk je zavzeto poslušal in seveda med potjo postavljal vedno nova vprašanja. Ker je dan pred najinim sprehodom deževalo, je bila poljska pot blatna in seveda je vnuk z navdušenjem puščal svoje odtise čevljev v blatu. Zanimivo je bilo njegovo naslednje vprašanje: »Ali bo ta odtis jutri še vedno tukaj?« Spet se razvil pogovor med radovednim otrokom in navdušeno učiteljico. Zelo hitro sva iz blatnega odtisa prišla do pogovora o fosilih, verjetno tudi zato, ker sem bila še pod vtisom prispevkov v naši novi številki revije.
Kasneje sem doma razmišljala, koliko se je osemletnik v dvournem sprehodu naučil. Vse, kar sem naredila na začetku, je bila spodbuda k opazovanju okolice in kasneje sledenje njegovim vprašanjem. Kolikokrat pa dopuščamo otrokom v šoli, da postavljajo vprašanja? Kolikokrat sledimo njihovi trenutni radovednosti? Radovednost je najboljša motivacija za učenje. Kaj pa, če bi res morali pouk naravoslovja, tako kot pravi dr. Torkar, izvajati v naravi in ne v šolskih učilnicah?
Dokler pa še vedno večino časa poučujemo v učilnicah, lahko kvaliteto pouka dvignemo s prispevki, ki jih najdemo v Naravoslovni solnici.
V uredništvu revije Naravoslovna solnica se trudimo, da bi bili prispevki aktualni, strokovni, da bralcem omogočamo strokovno napredovanje, predvsem pa, da pomagajo pri idejah in izvedbi različnih naravoslovnih dejavnosti v šoli. Če so vam prispevki všeč, bomo veseli, če jih boste priporočili tudi drugim in s tem omogočili širjenje kvalitetne izvedbe pouka naravoslovja.
Nataša Jeras, članica uredniškega odbora
Članek / mnjenja bralcev v Delu: